Wednesday, June 13, 2012

Resepi 84 : Popiah Kraker @ Spring Rolls Snack


Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera

Ape khabar semua pengunjung ABM
Hopefully sihat2 belaka ye.


Hari ni aku buat snack.
Actually, kulit popiah ade lebih kat dapur.
Disebabkan malas nak buat filling2 sume tuh
aku pon buat lah snack nih.
Dah macam raya pon ade jugak. 
Tapi sedap lah nak makan sambil2 tgk drama ke.
Ade jugak bende nak dikunyah.

Actually aku buat sikit je.
Tapi, resepi yg aku tulis ni untuk ratio yg banyak.
So, pepandai lah ye kalau nak buat sikit tu.
Alter2 lah resepi nih.



BAHAN BAHAN

1 paket kulit popiah
1 sudu tepung gandum, bancuh dgn air - untuk dijadikan gam

bahan salut:- diblend bersama
1/2 cwn quaker oat/nestum 
1/4 cwn gula

CARA CARA
1. Gulungkan kulit popiah dan sapukan sedikit bancuhan tepung untuk lekatkannya. Gulung sampai habis. Kemudian, gunting serong. Buat sampai habis juga.
2. Didalam kuali berisi minyak yg panas, gorengkan popiah tersebut sehingga garing/kuning keemasan. Angkat dan toskan.
3. Sementara masih panas, salut popiah tersebut dengan bahan2 yg diblend tadi. Bile dah sejuk, masukkan kedalam bekas kedap udara.

ENJOY!

No comments: