Resepi 70 : Simple Fish Fillet Foldover


Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera

Firstly aku nak ucapkan terime kasih bebanyak
kat che mat gebu sebab bagi idea nak buat menu nih.
Actually aku malas sgt nak masak nasi.
Apatah lagi nak masak lauk2 kan.
So, belek2 blog che mat kita tu, 
terjumpe menu nih.
hihi


Okeylah, bagi sesape yang dah selalu makan pratha kosong,
ni antara salah satu cara kita
nak pelbagaikan cara hidangan.
Memang menarik dan sedap!
Tak caya? Kenelah try.
hihi

Aku ikot cara che mat buat,
tapi bahan2 filling tu aku letak sendiri ikot ape yang ade.
yummy!


BAHAN BAHAN
(1 orang)

1 keping pratha segera
Ikan Tempura secukupnya (aku guna yg kecil2)
(bole juga guna nugget)
hirisan tomato - secukupnya
hirisan timun secukupnya
salad secukupnya
hirisan bawang besar secukupnya
sos chili (aku guna sos thai)
mayonis

CARA CARA

1. Gorengkan ikan tempura sehingga garing dan keperangan. Angkat dan toskan.
2. Didalam kuali non stick (kalau xde, letakkan sedikit sahaja minyak), gorengkan pratha side by side. Bila agak keperangan, angkat. 
3. Kemudian, bolehlah letakkan bahan2 sayuran, sos dan ikan tempura ikot desire masing2. Lipat dan cucuk dengan lidi untuk elak drpd terbuka. Siap!

Thanks sekali lagi che mat!!

ENJOY!

Comments

A.B.M said…
tu lah. memang sedap! :D

Popular Posts