Resepi 17: Cekodok Pisang Gebu. Ni jelah yg larat buat.


Assalamualaikum WBT

Hari ni aku free lagi!
Takde kelas hihi
Tapi esok ade 1 exam lagi.
takpe2. Tu cerite utk esok.

Cerite untuk hari ni,
aku buat cekodok pisang ni.
Mak aihh! gebu gila kot!

Aku amik resepi pon from 
blog Mat Gebu
Memang gebu la ape yg dye buat.
hihihi
Tapi resepi saya nak tulis ni pakai bahan2 yang saya guna la.


okeylah, Ni BAHAN BAHAN nye

4 biji pisang filipina
1 cawan tepung gandum
3/4 sudu teh soda bikarbonat
1/4 cawan gula halus
secubit garam
Minyak untuk menggoreng

CARA CARA

1. Lenyekkan pisang tu bersama gula,garam dan soda bikarbonat. Rasa adunan, kalau rasa x cukup manis, tambahkan gula lagi.
2. Setelah dilenyekkan, masukkan tepung. Gaul sebati.
3. Biarkan adunan selama 30 minit. 
4. Goreng seperti biasa. Sehingga keperangan.

Kawal api. Jangan terlalu besar!



Comments

Popular Posts